Enchiladas i en fei, med guacamole

Categories Alle oppskrifter, I ovnen, Retter med kjøttdeig

Enkel og kjapp middag i en fei.

 

Til 2 personer:

4-6 tortillalefser siden de glutenfrie er så små, tåler du gluten kan du muligens klare deg med 2 per person.

400 g kjøttdeig eller karbonadedeig.

1 løk

2 fedd hvitløk

Gjerne litt ekstra chili om du liker det

1 boks knuste tom med, pluss ca. 1 dl vann som man skyller ut av boksen

2 ss tacokrydder HER finner du oppskrift på hjemmelaget

Salt

Pepper

Ost etter ønske, jeg bruker for det meste parmesan for den tåler jeg best, men her er det bare å kjøre på. jeg er nokså forsiktig med melkeprodukter.

Rens å del løk og hvitløk og steik til den er blank, ha på kjøttdeig/karbonadedeig og hakk den godt opp. Ha på de knuste tomatene og krydder og la alt få koke sammen en stund, før man har i halvparten av osten. Ha tortillalefse å fyll de med kjøttdeig med saus. Legg de i en ildfast form, brett de godt sammen. Ha på litt av kjøttsausen og ost, å steik på 180-200 grader i 5-10 minutter, eller til lefsene er varme og osten smeltet.

Oppskrift på enkel og god melkefri  guacamole finner du HER

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

#glutenfri  #Matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #middag #kjappmiddag #enkel #sunn #Enchiladas #Middagstips #helgemat #kosemat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *