Hjemmelaget tacokrydder

Categories Alle oppskrifter, krydder og sånt

Taco har blitt Norges nye nasjonalrett som mange spiser hver uke, så hvorfor ikke gjøre den mer hjemmelaget og bærekraftig!

Ha like stor del med:

Chilipulver

oregano

spisskum (cumin)

paprikapulver

Pepper

Hvitløk (jeg bruker som oftest å bare ha i fersk hvitløk når jeg lager taco, men det  kan man gjøre som man ønsker)

Salt tar man i etter ønske

Lag gjerne en del når du først er i gang, ført er i gang for eksempel 2 ss av hvert krydder. Jeg er ikke noe glad i tørket hvitløkspulver, derfor har jeg heller fersk hvitløk i når jeg lager mat. Man må tilsette salt etter ønske.  Ha krydderet i en tett boks eller glass.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Tacokrydder #HjemmelagetTacokrydder #matfrabunnen #tacofredag #Taco #fredagsmat #Morsmiddag #matfrabunnen #Hjemmelaget

4 kommentarer

4 thoughts on “Hjemmelaget tacokrydder

  1. Den var ganske lik vår oppskrift på hjemmelaget tacokrydder 😀 Smart å ha krydderet på et glass. Vi lager nytt for hver gang.

    1. Veldig lurt da sparer man litt tid. Tror de fleste oppskrifter er nokså like, ellers hadde det jo ikke smakt taco 😀. Noen variasjoner er det jo som alle andre oppskrifter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *