Elgskavgryte

Categories Alle oppskrifter, Hjort

Det har vært så nydelig sol i Bergen i dag, og jeg glemte rett å slett å spise utrolig nok. Så da jeg kom hjem var jeg så sulten at det måtte gå fort i svingene med middagen, da er jo skav av en eller annen type helt perfekt. Jeg hadde elgskav i fryseren og det er jo så tynt skåret at det er ting på veldig kort tid. Da var det bare å åpne kjøleskap og skuffer å putte i det jeg hadde, og slik ble det. Her kan du se sist  middag jeg hadde med Elg skav i pita. 

Jeg hadde en tanke om å ta et glass vin til maten, men jeg var nesten ferdig før jeg kom på det, da er maten god!

 

Til 2 personer:

200 g elgskav

1 liten løk

2 hvitløksfedd (kan sløyfes)

1 god klatt med smør til steiking

1/2 purreløk

Ca. 1/2 paprika

2 gulrøtter

2 dl fløte/laktosefri fløte eller man kan bruke plantebasert om man ikke tåler melkeprodukter.

1 dl vann/kraft

1/2 ss maizena

1 buljongterning

2 ss tyttebær eller 1 ss tyttebærsyltetøy

1 ts rosmarin

1 ts timian

1 ts koriander

6 knuste einebær

Salt

Pepper

Rens og del løk, purre og hvitløk og steik i smør, ha så i litt og litt elgskav, så pannen ikke blir for kald. Del paprikaen i biter og ha la den få litt varme også før man heller på fløte. Ta pannen fra platen, ha i vann og maizena, krydder og buljong, sett på platen igjen og kok opp under omrøring. Ha i renset og oppdelt gulrot og tyttebær og la det få stå å koke sammen rundt 7-10 minutter. Smak til med krydder og salt, og er gryten for tykk har man i mer væske.

Server gjerne med rotmos som du finner oppskrift på HER , ris eller poteter.

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#glutenfritt #laktosefritt #Elgskav Elgskavgryte #Matfrabunnen #hjemmelaget #godt #enkelt #middagstisp #Middag #Morsmiddag #matlei #helgemiddag

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Elgskavgryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *