Rotmos betyr at det ikke bare er poteter i mosen, hva man har i kommer ant på hva man liker og har. Jeg synes at sellerirot hever smaken enormt sammen med poteter. Rotmos er en god måte å få masse forskjellige grønnsaker i en liten rett og dermed få grønnsaker i både barn og voksne. Men man kan ha blomkål i tillegg eller ha poteter og blomkål, det er bare fantasien som begrenser en.

Man kan også ha grønnsaker med farge i, som gulrot eller brokkoli.

 

Den varianten jeg bruker mest er :

Til 2 personer er

4 poteter

3 sneier selleri

En god klatt smør (rundt 20-30 g)

salt og pepper

 

 

Neste variant er:

3 poteter

3 sneier sellerirot

3 bunter blomkål

En god klatt smør (rundt 20-30 g)

salt og pepper

Eller bare selleri og blomkål, pluss smør, salt og pepper.

Rens, skrell og del grønnsakene, kok det møre, sil av vannet. Ha i smør, og mos grønnsaken, smak til med salt og pepper.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#rotmos #potetmos #mosmedsellerirot #mosmedblomkål #spisgrønnsaker #femomdagen #Morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Rotmos

  1. Så smart. Kanskje jeg komponerer min egen variant med… Hm… Gulrot, broccoli og sellerirot. Tror du det kan funke? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *