Last Updated:

Chili sin carne, vegan

Categories Alle oppskrifter, Veganmat

Jeg har fått skikkelig sansen for bønner, det er mettende og veldig gode på smak. I dag kjører jeg en kjøttfri mandag, noe jeg synes er helt toppen innimellom.

Her kan du finne chili con carne med kjøttdeig

Til 2 personer:

1/2  løk

2-4 hviltølsfedd

1/2 chili

1 boks bønner, jeg valgte å bruke halvparten hvite og brune  i dag, siden jeg hadde i fryseren. HER kan du se hvordan man koker bønner selv.

Ca. 1/2 boks knuste tomater

1 terning grønnsaks buljong (tåler ikke du som meg gluten, så sjekk buljongen)

1ts Spisskummen

Chilipulver etter smak og behag. Vi er ulike på hvor mye chili man liker, så smak når du synes den er sterk nok til din smak

Salt

Pepper

 

Rens og del løk, hvitløk og chili og surr det i pannen. Ha i knuste tomater, krydder, buljong og salt. Ha så i bønnene og la det få koke sammen noen minutter, smak og du ønsker mer krydder. Server gjerne med fersk koriander, yoghurt (jeg brukte plantebasert yoghurt)og nachos chips!

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#Chili #chiliconcarne #vegan #Kjøttfrimandag #meatfreemonday #Enkelmiddag #Glutenfritt #melkefritt #glutenfri #melkefri  #middag #Middagstips #Morsmiddag #Sunt #Godt #kjapt #hjemmelaget   #tradisjonsmat #coboymat

7 kommentarer

7 thoughts on “Chili sin carne, vegan

      1. Ikke sant, litt enklere når folk skal google og vil ha vegetar. Da ville jo ikke denne oppskriften kommet opp kanskje…Man får jo en del klikk på google..

        1. Tror i grunnen når det gjelder mat så kommer jeg ned på den listen, det er så mange som betaler. Men enig i at det er lurt å ha rett navn i alle fall😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *