En utrolig rask middag å lage, og ikke minst veldig godt.

Til 2 personer

200 g kjøttdeig

1/2  løk

2-4 hviltølsfedd

1/2 chili

1/2 boks bønner, jeg valgte hvite i dag siden jeg hadde i fryseren, og jeg hadde nok litt mer bønner en en halv boks. HER kan du se hvordan man koker bønner selv.

Ca. 1/2 boks knuste tomater

1ts Spisskummen

Chilipulver etter smak og behag. Vi er ulike på hvor mye chili man liker, så smak når du synes den er sterk nok til din smak

Salt

Pepper

Fersk koriander om du ønsker det.

Yoghurt/plantebasert yoghurt, det gjør retten litt mildere.

Rens og del løk, hvitløk og chili og surr det i pannen, ha i kjøttdeigen å steik den. Ha i knuste tomater, krydder og salt. Ha så i bønnene og la det få koke sammen noen minutter, smak og du ønsker mer krydder. Server gjerne med fersk koriander, yoghurt og nachos chips!

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

4 kommentarer

4 thoughts on “Chili con carne

  1. Ikke nok med at du tryller frem de lekreste retter dag etter dag, men du tar jo også de lekreste bildene! Du har så mange flotte strenger å spille på 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *