Last Updated:

Blomster og grønt på terrassene

Categories Blogg, DIY, Planter

Dette er rein og skjær lykke for meg. Her kan du se litt av det jeg har på terrassen.

Jeg vet ikke hva denne heter, men jeg fikk den av min barndomsvenninne Norunn.

 

Vårløken jeg plantet i vår HER kan du se

De er utrolig morsomt å se hva som dukker opp i pottene siden jeg lager jord av gammel jord/gamle planter fra fjoråret. Her dukker de opp en koriander i tomatplanten, og tomatplantene dukket opp i potten med begonier 😍

Og her er tomatplantene som var selv sådd  og som kom opp da jeg plantet Begoniene.

Jeg har så mye at jeg ikke har fått plassert alt enda, så det står i klaser

Isbergsalat og Lollo rosso

Putenellikene kjøpte jeg en liten avlegger av en hageentusiast for noen år siden, og de koser seg veldig her. I vår plantet jeg toppløk tror jeg de heter, de er bare så nydelig.

De morsomme er at jeg ikke er glad i lilla og rosa, men nå har jeg nesten kun rosa og lilla blomster he he, men de er noe helt annet.

Peonen er sprekkeferdig

Denne vet jeg ikke navnet på, men de kommer igjen år etter år. De liker ikke å bli plantet om, så vil du de skal bli store og fine, så bør de få stå på samme stedet.

Løpstikken fikk flytte inn i mye større potte.

Nelliker er nydelige og står hele sommeren og til seine høsten, de kan komme opp neste år også.

En hvit kløver flyttet inn på terrassen min for noen år siden(selv sådd), og den trives også veldig godt her. Jeg har i alle år ønsket meg både budda og fontene, og her fant jeg begge deler i et, den elsker jeg bare, den sildrer så herlig.

En av mange Skaugumbegonier som jeg har satt under vekstlys i vår. Skaugum begonia HER og HER, HER

Georginen har jeg kjøpt

Snart kommer rosene også

Nelliker som er selv sådd, de kjøpte jeg også hos henne hage entusiasten

Jeg har sådd kornblomst, og de har jeg veldig mye av, så det blir spenene å se hvordan de blir utover sommeren og høsten, og om de kommer igjen neste år.

Jeg elsker ringblomster

Lollo rossoen har tatt helt av

 

 

Astilbe jeg har fått av naboen

Brokkoli og jordbær. Jeg har forsøkt å plante brokkoli i pallekarmer, men det spiste sneglene rubbel å bit, så nå har jeg de på terrassen.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#terrasse #balkongbonde #bonde #hage #terrsasse #Terrassebonde #Hageentusiast #entusiast #blomster #vekster #bievennlig #morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Blomster og grønt på terrassene

  1. Her var det altså så mye fint 😍 Den du ikke vet hva heter kan virke som en type dahlia ☺️ de kommer i veldig mange farger og fasonger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *