Hvordan det går med Skaugumbegoniaen mine og noen av de andre plantene

Categories Blogg, Planter

Dette er vel andre året jeg har drevet frem Skaugum begoniaen der jeg har begynt tidlig på våren, du kan se HER  om du ønsker det. De har gått litt tregt i år synes jeg, men naturen må få gå sin gang. De står på et kaldt rom i kjelleren med dagslyslamper, og på dagen tar jeg de ut i to rullende drivhus HER  .

De er stor forskjell på de største og minste plantene, men det er gjerne størrelsen på knollen som avgjør det. Tre av begoniaen har alt fått blomster og er friske og sterke planter, sterke fine planter er alle heldigvis. De får bokashi jord, og noe bedre kan de ikke få.

 

 

 

Dette er en annen type begonia som får små røde blomster, jeg hadde egentlig to, så hvor den andre er blitt av kan vel bare husspøkelse svare på  🤣

 

Dette er en Georgine, den tok lang tid før den ville komme opp fra dynen, jeg forstår den godt. Men da den endelig våknet til liv har den skutt i været. Georginer liker vist å ha det varmt på beina(røttene) og kalt på toppen, ingen enkel kombinasjon. Den har fått stått med de andre for jeg har ikke mange vekstlyst.

I den ene potten jeg plantet Begonia var de to selv sådde tomatplanter, de liket godt å komme i egne potter.

 

Jeg har plantet kornblomster som jeg nå har priklet, de ser ut som de kommer seg fint.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hage #balkongbonde #Vårløk #dyrkselv #diy #planter #terrassebonde #balkongbonde #Bonde #terrasse #dyrkpåterrassen #morsmiddag #mynte #mojito ##løpstikke #Oregano #Begonia #tomatplanter #Gressløk #lollorosso #dyrksalat #Georgine #Kornblomst #Smallungeurt  #Pulmonariaangustifolia #hagelykke #Skaugumbegonia #georgina #kornblomster

4 kommentarer

4 thoughts on “Hvordan det går med Skaugumbegoniaen mine og noen av de andre plantene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *