Last Updated:

Glutenfrie og melkefrie scones

Categories Alle oppskrifter, Glutenfri, Glutenfrie bakevarer

Disse lagde jeg i går, og det var overaskende gode, og utrolig nok så var de fortsatt ferske dagen etter også.

4 dl Semper lyst mel, men du bruker det melet du liker og har

1 dl glutenfrie lettkokte havregryn

50 g smør

1 ts salt

2 ts bakepulver

Ca. 2 1/2 dl vann

Utgangspunktet for oppskriften fant jeg på Semper sin side, men endret den litt. Jeg må ha salt i og jeg liker rett og slett ikke hvite glutenfrie bakevarer.

 

Ha melet, havregryn og saltet i en kjøkkenmaskin, og ha bordvarmt smør i, og la mel og smør blande seg godt sammen. Ha i bakepulver og vann, og la det hele få gå i maskinen til alt er godt blandet sammen. Jeg brukte en smurt silekonform, men du kan sette de på bakebrett om du ønsker det. Steik i forvarmet ovn på 250 grader. Steik i rundt 10-15 minutter, mine brukte faktisk litt lenger tid, men ovnen min er litt rar av og til. Når de er ferdig så skal du kunne banke på de og høre en hul lyd, er de fortsatt mye trenger de litt lenger tid i ovnen.

 

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#glutenfriescones  #scones  #melkefriescones #Glutenogmelkefriescones  #Enkel #gode #matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #glutenfrie #melkefrie #eggefrie

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *