Kyllingklubber, båtpoteter og aioli ❤️

Categories Kyllingretter

Hver gang min yngste datter er på middag spør hun om jeg har aioli, uansett hva jeg har laget he he. Så nå har jeg laget en diger skål, så da får jeg invitere henne på middag igjen. Og jeg kan vel ikke klandre henne for den gode smaken, den har hun nok arvet etter sin mor (må skryte selv når jeg ikke har bygden å lite på he he). Aioli kan man lage på flere måter både fra bunnen av se HER, med kjøpe majones HER (og det må jeg innrømme jeg lager oftere en helt fra bunnen), aioli med chili HER eller man kan bruke sriracha saus(det har jeg aldri laget selv, men kjøpt på sushi restaurant), og ellers hva man kommer på av kreative ideer :-D. 

Kyllingklubbene hadde jeg olje og Tandoori masala på, og steikte de i rundt 20-25 minutter. 

Båtpotetene (se HER)hadde jeg olje og salt på, og de steikte jeg sammen med kyllingen på 210 grader. 

Enkelt og veldig godt 🙂

   

  Å dyppe potetbåten i aioli, er en rein nytelse 😋                                

#aioli  #kyllingklubber #kyllingvinger #Båt#poteter #tandoorimasala #hjemmelaget #enkelt #kjapt #middag #Middagstips #fredagsmat #lørdagsmat #fredagkos #lørdagskos #Middag #morsmiddag #majones #hvitløk #blogg #bloggtopp #matblogg #mamma #pappa #barn #mor #mors 

19 kommentarer

19 thoughts on “Kyllingklubber, båtpoteter og aioli ❤️

  1. Mariann Sæther Tokle: Ja det går jo det også, da slipper du jo å piske for hånd. Jeg elsker stavmiksere, for det gir mindre oppvask og tar liten plass. Men jeg har vist mikser osv. osgå 😀

  2. Her løper tennene i vann og vi er på full fart for å endevende skuffer og skap for å finne stavmikseren som ikke har vært i bruk på mange år. Har ikke laget hjemmelaget aioli før, så det blir gøy å prøve!
    Du forklarer så godt i oppskriftene, så selv mor kan klare å lage mat fra bunnen nå ha ha!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *