Tagliatelle med pesto uten melkeprodukter

Categories Alle oppskrifter, På sparebluss, Pasta, Veganmat

En velsmakende, sunn og billig middag, hva mer kan man ønske seg.  Man skulle ikke tro at man kunne lage pesto uten parmesan, og fersk basilikum, men det kan man, og den smaker nydelig.

Pasta/tagliatelle

Beregn 100 g pasta av den sorten du har og liker (glutenfri for min del)

Kok etter pakkens anvisning, når den er kokt heller man av mesteparten av vannet. Har på så mye pesto man ønsker.

Brokkolipesto:

1/2 brokkoli

2 ss hakket basilikum det tilsvarer en hel liten plante eller 1/2 ss tørket basilikum som jeg brukte i dag

1 fedd hvitløk

1 ss ristede pinjekjerner, jeg brukte valnøtter som jeg brukte i dag

1 dl olje

salt

pepper

Jeg hadde litt rosepepper og  finkuttet vårløk på toppen, det kan sløyfes. Tåler man melkeprodukter, så er det ingen problemer å bruke parmesan både i og på.

Ha alt i en hurtigmikser og blend det godt, smak til med salt og pepper.

Ønsker man å ha noe mer til så kan man bruke kylling, kjøtt, spekemat, fisk osv. til.

VANLIG PESTO finner du her

RØD PESTO finner du her

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#pestoutenmelkeprodukter #pesto #pestoutenparmesan #Pastamedpesto #Middag #middagstips #billigmiddag #Lettvintmiddag #Hjemmelaget #matfrabunnen #morsmiddag #glutenfritt #melkefritt

6 kommentarer

6 thoughts on “Tagliatelle med pesto uten melkeprodukter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *