Fiskeboller i hvit saus uten melkeprodukter

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Alf det største barnebarnet mitt er svært allergisk mot melkeprodukter, så alt må være uten noe som helst melk. Heldigvis er vi vant å lage mat uten melk, så det går for det meste veldig fint. For en tid tilbake lagde jeg fiskemat til det, blant annet fiskeboller, han elsker fiskemat, og det er jo helt fantastisk. Det er dessverre ikke så lett å få tak i lyr eller hyse som er fersk nok til å lage fiskemat av dessverre. Da jeg var hos det sist uke, så fant jeg en pose med fiskeboller og kraft, og det ble dagens middag.

Vi var så sultne alle sammen at jeg glemte å ta bilde før vi forsynte oss, så dette er skikkelig hverdagsmiddag, slik det gjerne er i virkeligheten 😁

 

Alf er stort sett veldig flink å spise, og elsker god mat.

 

Fiskebollene og anen fiskemat uten melk finner du  finner du HER 

Her kan du se oppskrift på fiskemat med melk

Hvit saus uten melk og gluten 

3 dl kraft etter koking av fiskebollene, eller fiskekraft

2 dl plantebasert fløte

20 g margarin uten melk

1 terning av fiskebuljong

Ca. 1 1/2 ss maizena

Salt

Pepper

Ha alt i en panne, og rør godt til maizenaen er nokså utrørt. Sett pannen på platen, og kok opp under omrøring. Smak til med salt og pepper.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hjemmelagetfiskemat #fiskematutenmelkoggluten #melkefritt #glutenfritt #Fiskemat #fiskeboller #fiskebollerihvitsaus #Matfrabunnen #hjemmelaget #middagstips #morsmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “Fiskeboller i hvit saus uten melkeprodukter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *