Last Updated:

Svinekoteletter med soppstuing og en ekte baron

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter

Vi har handlet i en butikk der det hadde ferskt kjøtt, og de skal opp svinekotelettene mens vi stod å ventet. Dette er virkelig noe helt annet en den smaken som er på svine kjøttet i Norge, synes det er rart det er så forskjell. Dette var nydelig godt kjøtt, det var mørt og saftigt.

 

Svinekotelettene steikte vi på steikepannen, for her har vi ikke steikeovn. Vi hadde bare salt og pepper på.

Soppstuing:

8 store sopp

1/2 purreløk

Smør til surring av sopp og løk

2 dl melk/Laktosefri/plantemelk

1 dl vann

1 buljongterning (kan inneholde gluten, så om du som jeg ikke skal ha gluten må du lese på pakken)

1 1/2 ss maizena

Salt

Pepper

Rens, vask og del purreløken, den har ofte en del sand i det ytre lagene. Del soppen i biter, og surr både løk og sopp i smør. Ha i melk/plantemelk og buljong og la det får koke litt så buljongen blir oppløst. Bland vann og maizena og hell det i pannen under omrøring, la det få et oppkok, er soppstuingen for tynn har man i mer maizena blanding. Smak til med salt og pepper.

Vi hadde til kokte poteter til, og brokkoli uten å koke, du kan se det HER. 

Baronen er yndlingsvinen min, og heldigvis likte det andre to den også.

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

 

 

 

 

#svinekoteletter ##soppstuing  #grandcanaria #Puertorico  #middag #middagstips #melkefritt #glutenfritt #matfrabunnen #hjemmelaget #sunt

2 kommentarer

2 thoughts on “Svinekoteletter med soppstuing og en ekte baron

  1. Jeg har lagt merke til det også at kjøttet smaker bedre i varmere strøk:)
    Mulig på grunn av hva de spiser?
    Ha en fin dag videre:)

    1. Jeg aner ikke i grunnen, men det er jo en mulighet. Det jeg har tenkt på er jo at hjemme får vi jo neste bare vakumpakket, og der har det i en gass for at det skal vare lenger. Ha en super dag du også 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *