Ut på ville veier på Grand Canaria

Categories Blogg, Ut på tur

I går var det litt av en begivenhetsrik dag, vi fikk være med en som hadde leid bil rundt på øyen. Det var litt vanskelig med veiene siden vi verken hadde skikkelig kart eller gps i bilen.

Men en dyktig sjåfør og en god kartleser så fant vi frem rundtomkring. Og Utrolig nok så fikk jeg sett på nedsiden av «Våres plass» den vi så langt nede i dalen da vi var på tur sist. Og følelsen jeg hadde  om at det var stupbratt med stemte jo helt. Jeg vet ikke helt hvorfor akkurat dette gjorde så inntrykk på meg, men det gjorde det.

 

Dette er det tettstedet /camping vil jeg kalle det man ser når man ser ut fra våres plass.
Tenker at det ikke var rart jeg ble litt svimmel da jeg så ned her

 

Veiene var smale og veldig dårlig holdt, og da vi hadde kjørt et stykke opp på fjellet så kunne man få inntrykk av at vi hadde kjørt oss inn på en sti i stedet for en vei, det var rundt Soria. Det var så smalt og humpete, og STUP BRATT ned. Men det som var det ekleste var at det var så mange syklister som tydeligvis trente der, og jeg var livredd for at  de skulle miste balansen å falle rett utfor veien, da hadde det ikke blitt mer sykling for å si det pent.

Vi stoppet flere steder for å nyte synet, og ta bilder. Det var rett og slett bare så fascinerende at ingen av oss hadde ord.

 

Lille trille som rullet oss rundt i fjellene.

 

Vi kom ned til et lite sted/by San Bhartokome, der skulle vi fylle bensin, og latteren ble stor da vi oppdaget at pumpen stod langt inne i et hus, så vi måtte parkere på fortauet, så kom det med slangen så vi fikk fylle bensin.

 

Ved siden av bensinstasjonen eller pumpen er jo rettere å si, lå det en lokal restaurant. Der gikk vi inn og bestilte tapas, siden det ikke hadde noe glutenfritt utenom.

 

Her snakker vi om svigermorstunge
Mange forskjellige svigermorstunger

Vi var sultne og maten nydelig, så jeg glemte helt å ta bilder. Men ved å se at alt er tørket bort så sier det vel noe om hvor godt det var.

 

Vi kjørte videre til Santa Lucia, men det får dere se i morgen, for det tar mange timer å laste opp så mange bilder.

#GranCanaria #SANBHARTOLOME #SORIA #Tur  #tapas #Opplevgrandcanaria

8 kommentarer

8 thoughts on “Ut på ville veier på Grand Canaria

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *