Suppe med hvite bønner med tom yam

Categories Alle oppskrifter, Veganmat, Vegetar mat

Jeg kokte hvite bønner, og hadde veldig lyst på noe som var masse smak og som “varmet”, og da ble veien til mens middagen lagdes. Det ble veganmiddag, og den ble så full av smak og kraft at jeg nesten ikke klarte å slutte å spise. Det var akkurat slik suppe jeg hadde lyst på,den varmet helt inn i hjerteroten.  Om du ønsker den litt mildere, kan du bytte ut halvparten eller alt  vann med kokosmelk.

Ca. 300 g hvite bønner, ferdig kokt

1 løk

4 hvitløksfedd

1 ts tørket ingefær, skulle du ha fersk så bruk den.

1 bit ingefær

Olje til å surre løk osv i.

1/2 fenikkel

1 skive sellerirot eller stang

Sopp (kan sløyfes) Jeg brukte bare ru dt 8 stk

4dl vann

1 grønnsaksbulljong eller 3 dl kraft

1 boks knuste tomater

2-4 ts Tom yam past

5-6 bunter brokkoli

1/2 squash

Salt

Pepper

Bruk bønner som er ferdig kokt, enten man koker selv “HER” eller man kjøper Rens og del løk, hvitløk og  ingefær, surr i en panne med olje, rens og del alle grønnsakene (utenom squash som tas i helt til slutt) å  ha de i pannen, la de få koke noen minutter. Ha på vann/kraft og buljong og gi det et oppkok. Ha i de  knuste tomatene, og tom Yam past, gurkemeie, bønner, salt og pepper. Ønsker du den enda sterkere tar du mer tom yam i.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#vegan “hvitelinser

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *