Last Updated:

Spiselige gaver, sursild

Categories Spiselige gaver

Jeg har i mange år hatt et bevist forhold til miljø og hva våres etterkommere skal arve, og derfor gir jeg ikke noen gaver det ikke er en mening eller brukt for. Hvorfor skal vi gi noe som blir stuet inn i et skap, for så å bli kastet etter en tid? Derfor denne serien med spiselige julegaver, for maten jeg lager er laget med kjærlighet og omtanke, ikke bare for de som får den, men også for kommende generasjoner. Dette er miljøvern i praksis.

Sursild  hører julen til, men mange spiser det jo hele året, så dette er en super gave til de som liker denne type mat. Svenskene er jo helst eksepsjonelt flink med alle typer sild, så der  har vi fått mye god inspirasjon.

Sursild kan lages i god tid før man skal gi den bort, den blir bare bedre og bedre for hver dag som går, men må stå kaldt.

Jeg tar vare på glass hele året og fyller de med godsaker når jeg skal gi noe i gave. Glassene må vaskes godt, og jeg koker de i vann for å få etiketten bort. Noen glass er gjerne helt umulig å få helt fin, da skriver jeg på en lapp, og limer det over det stygge. Og skal jeg pynte glasset så tar jeg gjerne et fint bånd på eller noe slikt, eller tar et tøystykke på toppen. Dette blir gaver som er gitt med omtanke og kjærlighet.  Har du lyst å lage sursild til deg selv eller andre, da finner du oppskriften HER

Har du lyst å lage flere typer sild, ja da finner du oppskrift på Kjellaug sin hemmelige tomatsild HER, Narviksild, Sennepsild, Rømmesild

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#sursild #Rømmesild #senepssild  #sild #sildebord #julebord #jul #Sunt  #fisk #Spiseligegaver #gave #julegave  #Middag #koldtbord #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #glutenfritt  #Glutenfritt #UtenGluten  #matfrabunnen #hjemmelaget #lagmiljøvenligegaver #miljøvennlig

2 kommentarer

2 thoughts on “Spiselige gaver, sursild

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *