Denne har jeg tenk på veldig lenge, men har ikke laget den på sikkert 20 år. Derfor tenkte jeg at det var lurt å lage den før jeg la den ut, slik at jeg var sikker på at den var slik jeg husker. Denne lagde vi stadig vekk der jeg jobbet for veldig mange år siden, og den var veldig populær.

4 spekesild

1 beger rømme

Ca. 1 ss eddik 7%

1/2 -1 ss sukker. Smak til hvor søtt du ønsker den, vi hadde ganske mye i.

1 bunt gressløk

Litt rosepepper er både dekorativt og godt i.

Legg silden i vann et par timer, hell av vannet. Bland sammen rømme, sukker og eddik og smak til når den er passe for deg, men husk den endrer litt karakter når silden kommer i. Man kan også tilsette mer både eddik og sukker i ettertid om man ønsker mer av en eller begge delene. Klipp eller kutt opp gressløk og ha den i rømme  blandingen. Del silden i passe biter og bland den sammen med resten, ønsker du rosepepper på har man det på. La silden stå minst en dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#sild #julesild #rømmesild #Sunt  #fisk #Tørrfisk  #Middag #tkoldtbord #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #glutenfritt  #Glutenfritt #Uten Gluten  #mat #fra #bunnen #hjemmelaget

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *