Sparetips. Hold salat frisk lenge!

Categories Blogg, Grønnsaker, På sparebluss, Små tips i hverdagen

Salat er en av det tingene som hos meg blir fortest dårlig og uspiselig, og det er jeg ikke aleine om. Det fleste andre grønnsaker blir slappe av dehydrering, men salaten blir som oftest bare grøt. Da er dette tipset verd å legge seg på minnet, for jeg har gjort dette siden 2005 og det lengste jeg har hatt en salat i kjølskapet da jeg testet var 19 dager. Normalt er den ødelagt lenge før det!

Det viktigeste er å skylle salaten i så kaldt vann som det er i springen, tørk det i et kjøkkenhåndkle eller papir. Det skal bare tørkes det verste vannet av, ikke slik at de blir helt tørr. Ha salaten i en brødpose, og surr posen sammen slik at det er luft i posen. Lukk posen godt slik at den beholder luften under oppbevaring. Jeg setter gjerne en klype på slik at jeg lett kan ta ut salat etter hvert. Oppbevar posen stående om du har mulighet. Salaten vil holde seg frisk og fin mye lenger en vanlig. Selv når salaten begynner å bli slapp kan man friske opp/redde en salat  med dette trikse Keep it simple! 

HER kan du se hvordan du kan redde grønnsaker

HER kan du se hvordan du kan koke brokkoli uten komfyr

HER forvelling av grønnsaker

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER,   Pinterest finner du HER

#oppbevaring #av #sala t#frukt.no #grønnsaker #tips #hverdag #hverdagsmat #middagstisp #mors #middag #morsmiddag #mat #Ikke #kast #maten #Glutenfri #melkefri #laktosefri #kjøleskap #nrk.mat #frukt.no

4 kommentarer

4 thoughts on “Sparetips. Hold salat frisk lenge!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *