Hjortekarbonader

Categories Hjort

Det er ikke dagligdags at det kommer hjortekjøttdeig, traktkantarell og tyttebær på døren, men det gjordet det i dag. Min venninne Laila kom med alt, og hun ville jeg skulle lage middag, noe jeg gjorde med største glede og fornøyelse!

 

 

1/2 kg hjortekjøttdeig

1 egg

1/2 løk

2 fedd hvitløk

1 ss koriander

1 ts pepper

I slike ting bruker jeg alltid pulver buljong, og der brukte jeg rundt 1 ss

3 ss tyttebær

2 ts potetmel

Ca. 1 ts salt

Rens og findel løk og hvitløk og ha det i en bolle med kjøttdeigen, ha i egg, krydder og buljong og bland alt godt sammen. Ha så i potetmel og tyttebær, og bland til alt er godt blandet. Form kakene og steik på steikepannen på høy varme, snu når det har blitt gylden brun, gjenta etter behov.

Jeg hadde båtpoteter til med hvitløk, pepper, chili, oregano, koriander, chili og olje og salt på. Fremgangsmåten finner du HER

Tyttebær krem finner du HER

Soppstuing uten melkeprodukter finner du HER

En enkel salat med agurk, salat og mango hadde vi til.

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER,   Pinterest finner du HER

 

#tyttebærkrem #trollkrem #tilvilltkjøtt  #morsmiddag #matfrabunnen #hjemmelaget #festmat#hjort #hjortekjøtt #brukavhjortekjøtt #Soppstuingutenmelkeprodukter  #Hjortejakt #Viltkjøtt #vilt #Hjortekarbonader #hjortekaker #Glutenfritt #melkefritt #glutenfri #melkefri  #middag #Middagstips #Morsmiddag #Sunt #Godt #kjapt #hjemmelaget

6 kommentarer

6 thoughts on “Hjortekarbonader

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *