Last Updated:

Shakshuka tacokrydder og nacho-chips

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Eggeretter, Vegetar mat

Shakshuka er en vegetarrett jeg har laget en god del ganger, for dette er nydelig, veldig billig middag og veldig enkelt å tilberede. Det er jo greit å variere hvordan man lager den, så denne gangen hadde jeg i hjemmelaget tacokrydder , litt grønnsaker og nachos-chips. Denne retten er så mye bedre en taco, og den er kjøttfri.

Til 1 person i dag

1 liten løk

2 feddhvitløk

Olje eller smør/melkefri margarin om man trenger det.

1/2 boks knuste tomater

Tacokrydder består av: Vil du bruke ferdig tacokrydder bruker du rundt 1/2 pakke. Jeg lager ofte ferdig et helt glass med tacokrydder, så har jeg når jeg trenger det.

1 /2 ts tørket chili

1/2 ts paprikapulver

1 ts oregano

2 ts spisskummen

Salt

Pepper

1/2 gul paprika

2 bunter brokkoli

3 egg

Friske urter om du har

Nacho. chisp etter ønske

Jeg hadde litt kok ris til, det er ikke nødvendig, men jeg fikk et av mine mange innfall.

Rens og del løk, hvitløk og oppdelt paprika, og surr i panne med olje/smør. Ha på tomatene og krydder og salt, smak til sausen før man har i eggene, for da kan man ikke blande i mer krydder. Når du synes den er passe på smak til deg, så lager du en grop i sausen og har i eggene. Jeg hadde små biter med brokkoli i, og så må den stå til eggene er stivnet. Dryss gjerne på litt friske urter om du har. Chipsen varmes litt før servering, og man kan velge å ha den ved siden av, eller settes opp rundt gryten som på bilde.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Shakshuk #meatfreemonday #kjøttfrimandag #Godt #Enkelt #vegetarmat #Oppskrift #glutenfri#melkefri #laktosefri #allergivennlig #mat #Billigmiddag #Morsmiddag #matblogg #middagstips #Mat #fra #bunnen #hjemmelaget

4 kommentarer

4 thoughts on “Shakshuka tacokrydder og nacho-chips

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *