Sei panne med tomater og dill

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Fiskeretter

Billig middag, men på ingen måte på kompromiss med smaken, helt nydelig!

en person brukte jeg:

1/2 blokk med sei.

1 liten løk

2 tomater.

Frisk dill eller tørket, jeg bruker å fryse alle urtene som vokser i potte på terrassen, så har jeg hele vinteren. PS: Du må gjerne bruke andre urter som gressløk, timian, basilikum, det gir variasjon

Salt Ca. 1 ts

Pepper

1 ss Olivenolje

1 klatt smør/melkefri margarin

  • Del fisken opp i biter.
  • Rens løken og del den i skiver
  • Del tomatene i skiver
  • Kutt dill
  • Legg alt lagvis også salt og pepper i en form eller panne. PS: Fisk trenger en del salt. 
  • Ha noen klatter med smør på toppen, det vil gi en god smakfull saus, sammen med tomatene, fisken og dillen.
  • Sett formen midt i steikeovnen på 200 grader, eventuelt i airfryer på 180 grader og la den stå i rundt 20-30 minutter, eller til fisken er ferdig. Eller du kan gjøre som meg å ha de i en panne og sette lokk på, da blir den ferdig på rundt 15-20 minutt
  • Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER
  • #Seiblokk #sei #fisk #fiskiovnen #Tomater #oregano #timian #løk #Billig #enkelt #godt #glutenfritrt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Morsmiddag #middagstips #hvaskalvihatilmiddag #hverdagsmat
2 kommentarer

2 thoughts on “Sei panne med tomater og dill

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *