Bbq kyllingklubber med og Søtpotet fries

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Grønnsaker, Kyllingretter

Det er fredag og det er kjekt å lage noe ekstra godt.

 

Søtpotet fries

Til 2 personer:

1 stor søtpotet

Ca. 1 1/2 ss maizena

Ca. 1 ts salt

Olje

Rens og del søtpoteten og sett den i kaldt vann i minst 30 minutter. Hell av vannet og tørk det, ha det i en plastpose og ha på maizena og salt, rist posen godt så alle bitene får mel på seg. Maizena gjør at fries blir mer sprø. Ha så Søtpotet fries i en ildfast form, uten at overskudde av melet blir med, sørg for å ha så stor form at det ikke ligger opp på hverandre. . Ha på olje og sett den øverst i steikeovnen på grill om du har det, har man airfryer kan man selvfølgelig bruke den på høyeste temperatur. Strø gjerne på litt ekstra salt før servering om nødvendig.

Kyllingklubber

Beregn rundt 6-10 kyllinklubber pr person, det kommer veldig ant på hvor god matlyst man har. For meg er rundt 6 stykker rikelig.

Kyllingklubbene brukte jeg ferdig bbq saus på, og hadde det midt i ovnen på 220 grader.

Jeg hadde en enkle salat til med Crispy salat, granateple, avokado og tomat.

  • Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Bbq kyllingklubber med og Søtpotet fries

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *