Sei i ovnen med sitronsaus og grønnsaker

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Jeg fikk så lyst på fisk, og hadde sei i blokk, og den smaker jo godt selv om det ikke er som fersk sei selvfølgelig.

 

Til 2 personer:

20-300 g sei, har du fersk så bruk den, eller den fisken du har og liker

3 ss smør eller om man ikke tåler melkeprodukter bruker man melkefri margarin

Ca. 2 båter sitron

1 dl fløte eller plantebasert fløte

2 dl kraft av fisk eller som jeg brukte, kraft av rekeskall, det er bare himmelsk. Har du inge n kraft eller fiskefond, kan du bruke fiskebuljong, men sjekk for gluten om du ikke tåler gluten.

1 ss maizena

Salt

Pepper

Eventuelt gressløk om du har eller du kan bruke litt vårløk

Grønnsaker du ønsker å bruke, jeg hadde gulrot og blomkål

Ha smør, fløte, kraft, sitron og maizena i en panne og kok opp, smak til med salt og pepper og eventuelt mer sitron.

Del fisken i biter og ha den i en ildfast form, og hell sausen over. Skrell og del grønnsakene og ha det i formen, og sett midt i ovnen på 200 grader. Steik til fisken og grønnsakene er ferdig, mellom 15-20 minutter.

Del gjerne med venner og kjente.  

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

 

#fisk #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #laktosefri  #tradisjonsmat Hjemmelaget #matfrabunnen #fiskiform #torsk  #sei #sitronsaus #Iovnen

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sei i ovnen med sitronsaus og grønnsaker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *