I fjor på denne tiden så hadde jeg besøk av min yngste datter og noe koselige venner av henne HER. Og da fikk jeg et tips av hun ene om en enkel og god måte å bruke rester av laks/ørret/fisk på. Det ble kjempegodt og den har jeg brukt noen ganger når jeg har rester, men i dag fikk jeg veldig lyst på det, men hadde ikke rester. Men det er jo ikke et problem, for den kan jo lages fra ferske råvarer også selvfølgelig.  Jeg fikk litt dårlig tid å lage middag, for jeg skulle på et nettforedrag , så jeg fikk ikke laget middag før foredraget. Men det var et kvartes pause på foredraget, og da heiv jeg meg rundt og lagde middag. Denne gangen hadde jeg litt grønnsaker i også.

 

Til en person

1 dl ris

Vann etter anvisning på pakken

En klype salt

1-2 laks/ørretfilet uten skinn og bein

1 vårløk

1 stykke paprika eller andre grønnsaker du liker å har

2 bunter brokkoli

1 ss soyasaus (Glutenfri for min del)

1/2 ts sriracha eller annen chilisaus, og man kan ta i mindre om man ikke tåler så godt chili

1/2 lime

1/2 avokado

Gjerne friske urter om du har

Fremgangsmåte:

Sett risen på kok med salt.

Del grønnsakene og fisken.

Når risen nesten er ferdig kokt, men fortsatt litt vann igjen (er risen kokt helt inn, så etterfyller man med litt vann), har i soyasaus, lime og sriracha og blander godt sammen.

Så har man i grønnsakene og lar det få koke til det er møre, og ha i fisken helt til slutt, den trenger bare et minutt eller to, vend den forsiktig.

Ha alt i en skål og ha på oppdelt avokado og gjerne friske urter om du har.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#ørret #laks #fisk # Rester #restemiddag #resteravlaks #resteravørret #resteravfisk #rester #spisoppmaten #Ris #Resteravris #Glutenfritt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag #hvaskaljeghatilmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “salmonbowl

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *