Etter middagen søndag var det en del ørretferdig steikt igjen, jeg lagde en god salat, men Frida venninnen til min datter kom med en flott ide om hvordan jeg kjapt kunne lage middag av restene. Den var veldig kjapp å lage, tror ikke jeg brukte mer en 5 minutter, og det ble veldig godt. Så tusen takk for den kjempegode ideen Frida

Rester av ferdig kokt eller steikt ørret eller laks uten skinn og ben.

Rester av ferdig kokt ris

Litt olje eller smør til steiking

Soyasaus (glutenfri om du som meg må ha glutenfritt)

Srirachasaus

Majones (liker du ikke majones kutter du den ut)

Lime eller noe syrlig

Avocado

Jeg hadde thaibasilikum som jeg også strødde litt over.

Bruk en panne eller steikepanne å ha risen først i et minutt eller to, så har man i ørret eller laks som er delt med en gaffel. Ha så på soyasaus, Srirachasaus og lime, og la det få litt varme i et minutt. Del en avocado, ha maten på en tallerken, og ha på majones og avocado

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#ørret #laks #fisk # Rester #restemiddag #resteravlaks #resteravørret #resteravfisk #rester #spisoppmaten #Ris #Resteravris #Glutenfritt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag #hvaskaljeghatilmiddag

2 kommentarer

2 thoughts on “Frida sin salmonbowl

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *