Steikt kylling med spekeskinke og smørdampet nykål

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Det var igjen nykål, og det er bare så utrolig godt, så middagen i går gikk egentlig ut på å lage noe jeg kunne ha nykål til.

Etter 17 mai har jeg fortsatt en god del spekeskinke, og det er ikke noe jeg spiser til vanlig, så planen var å surre det rundt kyllingen, men det gikk ikke. Spekeskinken gikk fra hverandre i alle ender, og var ikke tøyelig på noen måte. Da var det bare å ta plan B, som ble å steike den ved siden av, og det var ingen dum ide.

Jeg hadde ferdig kokte poteter som jeg steikte, og hadde krydder og salt på, og da hadde jeg en nydelig men enkel middag.

Kylling

1 kyllingfilet eller 2 overlår pr. person

Salt og pepper på kyllingen og smør/olje til steiking.

Spekeskinke brukte jeg 4 biter til 1 person

Ha god varme på pannen og legg kyllingen i pannen, strø på salt og pepper, og snu når den er brun. Skru ned temperaturen, og snu av og med jevne mellomrom til den er gjennomsteikt.

Potetene

Har du ferdig kokte poteter så har man det på pannen sammen med kyllingen, og har på det krydderet man ønsker. Men jeg brukte

Paprikapulver

Oregano

Spisskummen

Salt

Pepper

Gressløk helt på slutten.

Nykål

Den smeltet jeg smøret/melkefrittmargarin i en panne delte kålen, og lot det stå på middels varme og snudde en så den fikk varme på alle sider. Helt på slutten hadde jeg en klype salt på

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

# Rester #restemiddag #resteravpoteter #rester #Kylling #Spekeskinke  #spisoppmaten #Nykål #Smørdampetnykål #Glutenfritt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Steikt kylling med spekeskinke og smørdampet nykål

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *