Last Updated:

Syltet rødløk, en sunn fargebombe

Categories Blogg, DIY

Theodor mitt bonusbarnebarn er utrolig glad i syltet rødløk, så det lager jeg inn i mellom. Han vokser som bare det, men jeg synes han spiser litt lite, noe som ikke er helt reelt bare en typisk meg bekymring 😁. Jeg tåler veldig dårlig rødløk, men når jeg lager som her, så svir jeg ikke i magen, så det skjer tydeligvis noe positivt i denne prosessen.  Er ikke det en helt nydelig farge, det kan heve en hver rett til nye høyder. Kan brukes til både til  kjøtt og fisk. Dette er en miljøvennlig og bærekraftig julegave som også gleder ganen og magen. Man trenger ikke bruke dyre glass, man kan jo pynte et brukt glass (se under)

Syltet rødløk holder seg nokså lenge i kjøleskapet.

Min gamle utdaterte juleduk holder stand, den pynter opp både glass og til kreativ julekjole

Har man ingen gammel juleduk, kan man bruke en serviett, julepapir eller glanspapir for eksempel.

3 rødløk

3 dl vann

1 dl 7 % eddik

1 dl sukker

3 laurbærblad

1 ts hel pepper

Rens og del løken i to, og del den i skiver, kok opp laken med vann, sukker, laurbærblad, pepper ha løken opp i laken, å gi det et kjapt oppkok. Fyll det på reine, kokte glass, eller ha de eventuelt i steikeovnen på 100 grader. Når man har sterile glass og løken har blitt kokt, har man drept de fleste bakteriene, og de holder seg bedre.

Her kan du se en måte å pakke inn til julegave på

 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER, Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Rødløk #syltet #sunt #godt #middagstilbehør #Morsmiddag #middagstips #Glutenfritt #melkefritt #Allegivennlig #enkelt #Gave

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *