Last Updated:

Kyllinglår med pasta med rød pesto

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter, Pasta

 

 

Når man ikke har noen ide om hva man skal ha til middag, da er man som det fleste av oss. Og i dag var det slik, så da jeg var innom butikken kjøpte jeg ferdig grillede kyllinglår. Hva skulle jeg så ha til, jo kom på pasta med resten av den røde pestoen.  Men jeg hadde ikke nok pastaskruer, men hadde makaroni, pasta er pasta. Tjo hei hvor det går, middag i dag😁. Men veldig godt, så ikke vær redd for å inproviser, det går som oftes veldig bra. Går det ikke bra, da har man fått en veldig nyttig erfaring😉

 

 

 

Beregn 1-2 kyllinglår pr. Person. Jeg var sulten, så jeg kjøpte to, men trengte bare en.

Ca. 100 g pasta pr. Person

Brokkoli

Ca. 1/2 Mais eller fra boks (jeg hadde maiskolber som jeg  skjærte opp

3 asparges

4 små tomater

2,5 ss tomatpest, oppskrift finner du her, om du vil lage selv

Smør

Som du nok forstår har jeg brukt det jeg hadde, så bruk det du har å liker av grønnsaker.

 

Kok pastaen etter pakken anvisning.

Jeg hadde alt i en panne, og tok  ut grønnsakene da jeg hadde kokt alt ferdig. Silte vannet av pastaen, hadde i smør som smeltet, og så pesto, litt salt og pepper.  Lot det stå et minutt å trekke.

Hadde alt på tallerken, også kylling og oppdelte tomater.

Vil man ha raspet ost, så tar man de på.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#kyllingmiddag #kylling #kyllinglår #pasta #pesto #rød  #morsmiddag #middagstips #middag #Hjemmelaget #matfrabunnen#glutenfritt #melkefritt #utenegg #pasta

10 kommentarer

10 thoughts on “Kyllinglår med pasta med rød pesto

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *