Salat med skinke og mozzerella

Categories Alle oppskrifter, Salater

Livet i Puerto Rico er ikke så verst, vi kan bare tusle rett ut på terrassen å spise frokost å drikke kaffe. Og ikke minst så kan vi gå på tur uten å tenke på tykke klær og is.  I forgårs var vi enig om at jeg skulle teste ut hvor mye/langt jeg klarte å gå, før ryggen streiket. Vi gikk fra hotellet og opp Nydalen, og gikk mange trapper oppover, og ente oppe ved utsiktspunktet. Der traff vi noen veldig hyggelige Trøndere og vi tok en god pause der. Så gikk vi opp der grusveien begynner opp mot Norgesplassen, og ned grusveien til Nydalen igjen. Da vi var nede i bunnen så ringte jeg til Hilda, en koselig dame og mannen hennes jeg traff  for to år siden da jeg var på tur. Vi var rett innom og satt å snakket litt med det, før vi gikk hjem. Da var jeg i grunnen godt ferdig, så i går tok vi det knusende med ro. Vi lagde oss en god salat med brød og hvitløksolivenolje  til middag. Det smakte utrolig godt, og var enkelt og lett å lage. Det er rart med det, men salat smaker meg så utrolig nye bedre når det er sol og varme, en på vinteren som det nå er hjemme.

Til 2 personer

2 små avokado

1/2 pakke ruccola

1 hjertesalat

Ca. 10 cherrytomater

1 pakke skinkepålegg

1 pakke mozzerella kuler

Hvitløksolje:

1 dl olivenolje

2 fedd hvitløk

Salt

Pepper

Vi hadde brød til og jeg hadde glutenfri bagget, og Laila hadde et nydelig grovt brød som jeg misunte henne veldig for det så bare så nydelig ut😁

Vask og del salaten, tomat og avokado i biter, og ha det i en skål sammen med ruccola. Bland sammen oljen, og hell den over salaten og bland godt sammen, og ha i skinke og mozzarella

Jeg tok litt hvitløksolje på bagetten, og det var veldig godt, så har du steikeovn eller airfryer kan du gjerne ha oljen med hvitløk på brøde og steike det først. Her er det ikke verken steikeovn eller annet utstyr, så jeg brukte brødristeren til brødet, og hadde olje på.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

4 kommentarer

4 thoughts on “Salat med skinke og mozzerella

  1. Nydelig måltid i varmen dette og med mye snadder oppi 🙂 Høres ut som dere koser dere og nyter sydenlivet 🙂 Herlig! Nyt ferien videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *