Last Updated:

Pizza med kjøttboller og oliven

Categories Alle oppskrifter, Gutenfri- tillaget, I ovnen, Pizza

Her om dagen så jeg ei som hadde pizza med kjøttboller på, det fikk jeg saltende lyst på.

 

Jeg hadde kjøpt pakke med ferdigblandet pizzamel, de synest jeg ikke var så veldig godt, men smaken er som baken, delt. HER kan du se oppskriften på den pizzabunnen jeg bruker å lage.

Pizzasaus finner du HER ,jeg bruker å lage litt mye å fryse ned så har jeg neste gang jeg vil ha pizza.

Kjøttbollene laget jeg slik:

400 g Jeg brukte kjøttdeig av lam, det elsker jeg, men bruk den kjøttdeigen du liker.

2 fedd hvitløk

1 egg

1/2 ts salt

1 ts buljong pulver

fersk eller tørket oregano

Litt gressløk for jeg har så mye (kan sløyfes)

Pepper

ellers hadde jeg på pizzaen litt rødløk

Oliven

Ost (parmesan)

Oregano

Jeg hadde salt og egg i en bolle og rørte det godt sammen med kjøttdeigen, så hadde jeg i resten og steikte en prøvekake for å se om de var passe salt og krydret. Når smaken satt, steikte jeg små boller på pannen, siden de skal på pizzaen så trenger de ikke være helt gjennomsteikt. Jeg brukte ikke alle kjøttbollene for jeg lagde bare pizza til meg selv, så resten ble lagt i fryseren.

Så hadde jeg sausen på pizzaen og kjøttboller, litt rødløk, oliven, ost og oregano. Pizzabunnen var halvsteikt dagen før, så den var ferdig på 15 minutter. Skal jeg ha pizza med kjøttboller igjen så kommer jeg til å dele kjøttbollene i to, for de rullet av pizzaen 😂

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Pizza #kjøttboller #glutenfri #melkefri#Middagstisp #matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *