Last Updated:

Pasta med laks/ørret med brokkolipesto uten ost

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Pasta

Enkel, sunn og god middag på få minutter. Mange med meg tåler dårlig melkeprodukter, å gudene skal vite at det ikke står på at jeg elsker det! Men konsekvensene blir jo der etter, så jeg må kjenne min besøkelsestid for når jeg kan tillate meg et slikt bruk. Akkurat nå må jeg holde meg unna det, men hva gjør vel det når man kan lage en nydelig pesto uten parmesan, og ja jeg også var skeptisk, men den ble gjort til skamme. Den er nydelig god, og enkel å lage, selvfølgelig kan du bruke vanlig pesto, eller kjøpe på glass.

 

Brokkolipesto finner du oppskrift på HER

Til 2 personer:

Ca. 200 g tagliatelle (glutenfri for min del)

Settes på kok etter anvisning på pakken.

2-4 stykker laks eller ørret filet etter ønske, beregn 1-2  stykker pr person. For min del er et stykke rikelig, men en storvokst mann synes gjerne det er i minste laget.

6 tomater

Fersk basilikum

Pinjekjerner

Har fisken skinn på så fjern det med en kniv, del den og steik på pannen med salt og pepper. Ha på delte sherrytomater og la det få litt varme.

Sil av pastaen og ha på pesto etter ønske, og bland den med pastaen. Ha på ferdig steikt fisk, tomater, pinjekjerner og basilikum, og NYT!

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#uten #melkeprodukter #melkefri #glutenfri #middagstips #Middag #morsmiddag #pesto #brokkoli #dressing #enkel #godt #sunt #laks #ørret #fisk #tagliatelle  #pasta

4 kommentarer

4 thoughts on “Pasta med laks/ørret med brokkolipesto uten ost

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *