Måtte sjekke begoniaen og georginen om de kunne begynne å forberede våren.

Categories Blogg, Planter

Det  er ikke bare jeg som er utålmodig  for å kunne begynne på vårens sysler med planting og dyrking. Derfor tok jeg meg en tur for å se hvordan de så ut. I fjord var første året jeg selv plantet og fikk frem både begonia og georgine.

Det er en Skaugumbegonia som jeg fikk knoller av en veldig koselig og snil nabo Sissel. Jeg har aldri vært så begeistret og imponert for noen blomster noen gang. De blomstret fra mai til oktober, da måtte jeg klippe de ned for at frosten ikke skulle ta de.

Georginen kjøpte jeg en jeg en knoll, og de er tydelig at den likte bokashi (HER Og HER kan du se)jorden jeg bruker

 

Begoniaknollene er nok ikke klar for våren riktig enda, det var bare noen få skudd. Så jeg må nok vente enda en stund.

Georginen ser ut som den har takket for seg, men jeg får gi den en sjanse når det er litt mer vår i luften.

JEG GLEDER MEG TIL VÅREN 💚

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#DIY #dyrkselv #begonia #skaugumbegonia #georgine  #morsmiddag #forberedvårennå #lagdinegenjord #hjemmelaget

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Måtte sjekke begoniaen og georginen om de kunne begynne å forberede våren.

  1. Jeg har aldri gledet meg så mye til våren før, og det skal bli godt å jobbe i hagen igjen. Er helt svart og ikke grønn, så håper du legger ut noe tips til nybegynnere også

    1. De kommer jeg nok til å gjøre. Jeg elsker alt som gror å spirer. Er ikke noen ekspert på noen måte, men har fått litt erfaring de siste årene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *