Last Updated:

Lun quinoasalat med hvitebønner og fetaost

Categories Alle oppskrifter, På sparebluss, Salater, Vegetar mat

Litt seint ute med oppskriften i dag, men jeg har spist for lenge siden. Jeg har vært på BIFF, å sett på en film som heter “IKKE EN SÅNN FYR.” . De var en utrolig sterk dokumentar om voldtekt og hvordan de som voldtok oppfattet hvordan det var. Etter filmen, var regissøren som hadde vært utsatt for voldtekt der, og mange andre som jobbet rundt temaet, og med unge mennesker. Utrolig tankevekkende, og også skremmende. Den anbefaler jeg dere å se om dere får muligheten.

Dette ble en nydelig lun  salat, og veldig mettende.

Til 2 personer:

1/2 dl ukokt quinoa

1grønnsaksbuljong eller den buljongen du har (noen kan inneholde gluten så sjekk om du som meg må hold deg unna det)

Ca. 3 dl hvite bønner eller andre bønner du har. Jeg koker de selv, å har de i fryseren HER

1 bete

1stykke squash eller agurk

Saften av en 1/2 lime

Syltet rødløk.  Du må gjerne bruke fersk rødløk, men jeg tåler det så dårlig, men syltet vårløk går fint.

Så mye fetaost du ønsker og har, jeg brukte ca. 1 glass, med litt av oljen den lå i.

Litt mynte eller andre ferske urter om du har det.

Kok quinoa med buljong etter pakkens anvisning, eller skyll de, og kok i vann og buljong rundt 10-15 minutter. Jeg hadde bønnene og renset og findelt beter i de  siste minuttene, så de også ble varme. Vanne skal være innkokt før man tar av quinoa.

Ved servering hadde jeg i saften av limen, oppskåret squash, løk, fetaost og frisk mynte blader.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#quinoa #lunquinoasalat #Hvitebønner #Fetaost #Salattilmiddag #Matfrabunnen #vegetar  #hjemmelaget #middagtips #Klubbmat #Middag #lunsh #lunsj #Nydeligmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *