Løvbiff på en litt sunnere måte

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Min navnesøster Randi sente snap av at hun hadde løvbiff med bearnaisesaus til middag, og da røk sikringen hos meg, for det vil jeg også ha! Denne retten fra 80 tallet bør gjerne fornyes en smule, så det gjorde jeg!

Det ble lammekjøttdeig, for en nydelig smak. pommes frites av sellerirot, og hjemmelaget bearnaisesaus. Jeg hadde ikke salat, så det ble deilig brokkoli til.

Selleri pommes frites

Beregn ca. 200 g sellerirot pr. person

Olje

Salt

Skjær sellerien i forholdsvis tynne skiver, skjær av skallet og skyll de godt.

Del deretter skivene opp i staver å ha de i en ildfast form/steikebrett og hell på litt olje. Sett formen langt oppe i ovnen i forvarmet ovn (gjerne varmluft og grillfungsjon om du har, eller airfryer. De har desverre ikke jeg)på rundt 220 grader i 20-30 minutter.

Pass på pommes frites slik at den ikke blir brent.

Ha på salt rett før serveres.

Oppskrift på løvbiff/Løvstek til 2 personer:

400 g kjøttedeig, gjerne av lammekjøtt, det er en nydelig smak

Salt

Pepper

Bland salt og pepper i kjøttdeigen, legg det på et bakepapir eller lignende, og krykk den uteover, så den blir nokså tynn. Husk hjemmelaget er et kvalitesstempel, da skal det ikke se indurstri sminket og formet ut!

Hjemmelaget bearnaisesaus finner du HER

Brokkolien kokte jeg opp vann, skrudde av platen, hadde i brokkolien, satte lokk på, og lot den stå til resten var ferdig.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hjemmelagetbearnaisesaus #bearnaisesaus #løvbiff #løvstek #hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfritt #melkefritt #enkelt #godt #Utenegg #Helgemat #lørdagskos

2 kommentarer

2 thoughts on “Løvbiff på en litt sunnere måte

  1. ser aldeles nydelig ut og jeg får vann i munnen😁😁😁❤👏👏👏
    den pommes skal jeg jammen prøve !! elsker sellerirot!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *