Fint vær og ikke lyst å være inne å lage mat så lenge, da er en linsesalat toppen, den er mettende, rask og veldig god. Man kan ha i alt hva hjerte begjærer.

Til meg brukte jeg 1 liten pakke hvite linser som var ferdig kokt

En liten bit isbegsalat

1 avokado

2 reddiker

4 cherrytomater

2 kokte egg

Fersk gressløk

Bruker du ferdige bønner som jeg gjorde, så skyller man det godt, tørker det litt før man har det i en bolle. Ønsker man å koke bønner selv så finner du fremgangsmåten HER.

Rens og del det andre grønnsakene og ha det i sammen med bønnene. Har man ikke alle disse grønnsakene, ja så bruker man det man har å liker. Hardkok egg(Kokingen av egg , Jeg legger eggene i en panne med kaldt vann, setter det på platen, og koker det i 6 minutter , skyller det i kaldt vann) rens og del det.

Ha olje blandingen på og bland sammen, og server gjerne med noe godt brød til.

Lagde dressing av:

1/2 lime

3 ss olivenolje

Litt mynte

Litt gressløk

En liten klype salt

Alt ble bare rørt sammen. Det ble litt lite smak, så jeg hadde på litt crema balsamico  i tillegg, det ble en perfekt kombinasjon.

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Bønnesalat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *