Gårds laget hjortepølse med kålrotsstappe

Categories Alle oppskrifter, Pølseretter

God mat må deles og en venninne av meg kom på besøk, og vi var på stolpejakt i Hordnesskogen og da vi kom hjem var vi skrubbsultne. Menyen er for så vidt enkel, men pølsen er langt hevet over vanlig pølse. Jeg byttet pølse mot hjemmelagde fiskekaker uten melk, gluten  og egg, vinn vinn 😍😉. Laila som var på middag sa til meg “du har jo slik luksusmat i fryseren”, og det er jammen sant, for noe bedre pølse skal man leite lenge etter. På gårdsbutikker kan og der man kjøper gårdsmat/kortreistmat/rekoringen, kan man gjerne få kjøpt slik fantastisk pølse. Denne jeg fikk var laget hjemme på gården. 

Pølsen var ukokt så den måtte trekke i vann i rundt 20 minutter. Skikkelig laget pølse er mye mer mat i en vanlig pølse, men dobbelt så god, så beregn mellom(vi hadde 150 g pr pers) 150-200 g pølse pr pers.

Kålotstappe finner du oppskrift på HER

Så hadde jeg kokte poteter til. Enkel men middag, men så god at man kunne servert til det kongelige.

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#gårdsmat #hjemmelaget #kortreistmat #Hjortepølse #kålrotstappe #Utenmelk #utengluten #hjemmelaget #matfrabunnen #fisk #middagstips #middag #morsmiddag

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *