Laila sin kjøttpai med avokadokrem, fetaostkrem og mangosaus. 😋

Categories Alle oppskrifter, I ovnen, Retter med kjøttdeig

Jeg fikk melding av Laila med bilde av denne kjøttpaien, det så bare utrolig digg ut at jeg måtte spørre om jeg fikk legge det ut på bloggen. Og det fikk jeg gjøre, og her er oppskriften fra henne og bilde av maten.

Fra boken KETO laget jeg kjøttpai.

400g kjøttdeig,

1ss tacokrydder HER kan du finne oppskrift på hjemmelaget tacokrydder

4 små vårløk

2ss syltet jalapeños

3 egg

100g revet ost, f. eks cheddar

100g tomatsalsa  uten sukker

salt

pepper.

Bland kjøtt med tacokrydder, salt og pepper. Fordel kjøtt i smurt paiform. Snitt vårløk og jalapeños. Pisk eggene sammen med ost, vårløk, salsa, jalapeños, salt og pepper. Hell blandingen over kjøttet. 200g i 25-30 minutter eller til kjøttet er gjennomstekt.

Jeg laget avokadokrem: avokado, chili, hvitløk, litt sitron og litt creme fraîche.

Fetakrem: fant hun på «Det søte liv»

400g feta,

200g kremost naturell

, 3ss flytende honning

pepper.

Bruk stor foodprossesor eller blir det for tungt å jobbe med.

Mangosaus hadde jeg i kjøleskapet fra en annen rett.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Kjøttpai #hjemmelaget #matfrabunnen #ketomat #Middag #middagstips #Glutenfritt #Morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *