Grillet makrell med hjemmedyrkede nypoteter

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Grill mat

Jeg fikk makrell av min venninne Laila som hadde fisket, og den kan ikke ligge lenge i fryseren. Det er rett og slett fantastisk vær ute, så grilling er topp. Jeg har aldri grillet makrell før, men det skal jeg jammen gjøre flere ganger, det ble veldig godt, men selvdyrkede fantastiske poteter til.

Siden jeg ikke har grillet makrell før så måtte jeg ta en sjanse på hvordan jeg skulle angripe dette. Jeg fant ut at den nok var best å ha hel, og legge i folie med smør og urter, og selvfølgelig godt med salt. Det fungerte som en kule, og den ble nesten ferdig fortere en jeg hadde trodd. Jeg snudde den i folien en gang, og det var nok nødvendig å gjøre. Det hadde gjerne vært lurt å ta den litt bort fra varmen litt innimellom også, men da vet jeg det til neste gang 😉

 

Jeg kokte opp potetene på komfyren, og så tok jeg de ned på grillen, og kokte de ferdig der. Jeg hadde i gulrot, blomkål og litt brokkoli også etter en stund.  Snakk om luksusmat, og jeg hadde at på til litt laktosefri rømme i kjøleskapet, da kan de ikke bli bedre spør du meg.

#jod #jodmangel #stoffskiftet #fisk #Makrell #omega3 #fiskegrateng #glutenfritt #laktosefri #Sunt #godt #enkelt #middag #middagstips #Morsmiddag #blogg #bloggtopp #matblogg #Matfrabunnen  #hjemmelaget

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *