Lag din egen blomsterkasse på 1-2-3 !

Categories And, DIY

I fjord lagde jeg denne blomsterkassen, og det var faktisk veldig enkelt. Her kan du se hvordan jeg har gjort det. Jeg valgte å ikke ha bunn i siden den står på en grusplass.

|

 

Først bestemte jeg meg for hvor lang og bred den skulle være, så lagde jeg sidestolper som jeg festet sammen med en stolpe i bunnen. Et tips er å lage de innvendige stokkene høyere en du trenger, da kan du lettere justere mellomrommet mellom stokkene etterpå om det er nødvendig.  Dette gjorde jeg med rundt 60 cm mellomrom bortover.

Så målte jeg til et par stokker både i bredden og i lenden, og skrudde jeg på først nede, og så oppe, da hadde jeg rammen ferdig. Så begynte jeg nede, å skru på hele veien rundt, jeg hadde planke fra terrassebord som jeg la imellom så det ble lik avstand. Når jeg kom helt opp justerte jeg den siste stokken rundt, og før jeg skrudde de på igjen sagde jeg de innerstokkene i rett høyde.

Så hadde jeg knotteplast rundt, så stein og lekakuler, og deretter duk og så jord. Jeg hadde bokashi som jeg gravde ned sammen med jorden, så fikk jeg en veldig god jord å plante i.

HER og HER kan du se hvordan jeg lager Bokashi

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *