Last Updated:

Vis frem dine gamle skatter, vis de frem!

Categories Blogg, DIY

Da jeg skulle flytte sist gang så måtte jeg kvitte meg med mye, slik er det bare, men noe klarte jeg ikke gi bort eller kast. En klok venninne av meg sa en gang, “Hva er vitsen med å ha noe i et skap bare for å ha det, når du ikke en gang ser det”. Det var en tankevekker for meg, så da jeg flyttet opp her , bestemte jeg meg for at skattene skulle på veggen, og hvor er vel bedre en en trappeoppgang. Her kan du se hvordan jeg først hadde det, nå har jeg malt både vegg og trapp, og i tillegg har jeg lagt lys i bilde slik at jeg har lys der om natten.

 

 

Fargen på veggen er voldsom, men jeg elsker den like voldsomt, så derfor malte jeg et skap i samme fargen HER.

 

Her er ting fra jeg var  liten, arvvede ting, og noen ting jeg har fått

 

Bilde er et stort bilde fra Ikea som ikke var i ramme, kun på læret. Jeg kjøpte det brukt for å ha det på denne veggen i trappen. Men den største grunnen var for at jeg kun hadde lysbryter oppe, og ikke noen mulighet å skru av lyset når jeg var kommet ned. Elektrikere er dyre, og jeg har et stramt budsjett. Så jeg kjøpte plastlister, hvit gaffateip, og leddlys på rull og en fjernkontroll. Det var ingen enkel sak å få det til, for teori er en ting, men praksis er et annet. Så hver gang jeg hang de opp så falt den ene delen av leddlyse ut, så halve bilde ikke lyser. Men etter å ha vaklet i stige “langt ut av komforsonen” ørti ganger, så fikk det bli slik.

Her er den fjernkontrollen jeg bruker, den er festet med slike lim/borrelås system.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#DIY #Tafremgammleskatter #skatter #Lysitrappegangen #morsmiddag #kreativeideer

10 kommentarer

10 thoughts on “Vis frem dine gamle skatter, vis de frem!

  1. Det bildet fra ikea er så nydelig!
    Og smart å sette opp slike bokser man kan putte ting i. Jeg har en del arvegods som står i skapet, som jeg ser når jeg åpner dørene… Fine ting som gir gode minner.
    En smart måte å oppbevare og vise frem 🙂

    lag deg en fin onsdag!

    1. Enig med deg, det bilde er noe for seg selv. Koselig å ha minnene å se på, da kan man like gjerne pynte med den. Ha en fin dag du også 🙂

  2. Jeg er enig med din kloke venninne: “Hva er vitsen med å ha noe i et skap bare for å ha det, når du ikke en gang ser det?” Jeg har kastet mye og gitt bort mye i årenes løp, men ser at det kan bli skikkelig fint med hittil bortgjemte ting & tang som pynt på veggen også 🙂

    1. Det er bare å la seg inspirere, man trenger jo ikke ha ting på veggen. Noen har det i bord med glass, glass monter osv. Det er vel kun fantasien som setter grenser 😊.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *