Jamie Oliver sin pasta med blomkålsaus og ristet brød

Categories Alle oppskrifter, Pasta

Her om dagen så jeg på Jamie Oliver som lagde mat, han er en fascinerende fyr. Det går stort sett så fort med det han gjør at jeg har problemer med å få skrevet ned å konsentrert meg om å se samtidig, så dette må bli nokså nær variant av hans pastarett.

 

Til 4 personer:

Rundt 300 g pasta (glutenfrie for min del) kokes etter anbefalingen på pakken

Krutonger:

4 -6 skiver tørt brød

3 hvitløksfedd

Det grønne bladene på blomkålen

Olje eller smør til steiking av krutongene

Del brødet opp i små biter, ha olje, renset og finhakket hvitløk i en panne, og la de surre en stund. Ta av bladene på blomkålen vask de, og finhakk, og ha på pannen sammen med resten. La alt få surre i rundt 10 minutter, til krutongene er sprø.

SAUS:

1 blomkålhode

4 dl melk eller plantebasert melk

1 løk

Persille

Salt

Pepper

Jeg lurte litt chorizo på også

Ca. 2  raspet ost han brukte Cheddar men jeg bruket parmesanost

Rens og del løken og surr den i olje eller smør.

Rens og del blomkålen og ha den i pannen sammen med melken, og la det få koke til blomkålen er mør. Ha på salt og pepper.

Når alt er kokt så bruker man en blender eller stavmikser og kjører det glatt, ha i osten og smak til. Hell sausen over pastaen, bruk også litt av kokevannet, ha i hakket persille og dryss over krutonger og chorizo pølse om du ønsker

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

JamieOliver #pastarett #middag #morsmiddag #hjemmelaget

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *