Last Updated:

Spiselige gaver. Margrethe sin after eight.

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder, søtegleder, Spiselige gaver

Denne oppskriften fikk jeg av Margrethe for noen år siden, og dette er virkelig blant mine favoritter, det eneste er jo at de plutselig er søkk borte 

Lett å lage, og er en fin gave å kunne gi hele året .

400 g kokesjokolade. Sjekk for gluten om du som meg må unngå det. De fleste sjokolader inneholder melk, men det finnes noen å få kjøpt på helsekostforretninger.

200 g melis,

1 eggehvite

1-2 dråper Peppermyntedråper.(jeg har leitet meg i hel på butikker etter denne, fant på helsekosten)

Sjokoladetrekk:

300 g kokesjokolade

30 g delfiafett

Smelt halvparten av sjokoladen og delfia og bre utover en plate på 30×30 cm. Avkjøl i kjøleskap.

Lag mintfyllet av melis, eggehvite og peppermyntedråper, som røres sammen, og bres utover den stivnede sjokoladen.

La stivne litt før du smelter resten av sjokoladen og delfia og heller den over mintfyllet.

Sett det i kjøleskapet en liten stund, men ikke vent til det er helt stivt før du deler opp i ruter, da er det lett at sjokoladen knekker. Vil man så kan man dyppe rutene i sjokolade, slik at sidene også blir dekket etter at de er helt stive.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#after #eight #aftereight #mintsjokolade #sjokkolade #komfekt  #Jul #advent #fest  #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #av #Tradisjonsma #gave #spiseligegaver#julegaver

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *