Kjøttboller av lam med rotmos av gresskar, selleri og blomkål

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Retter med kjøttdeig

Jeg rotet litt rundt i fryseren, og der dukket det opp kjøttboller av lam, siden jeg hadde pasta i går så måtte jeg ha noe annet til i dag. Da stakk jeg holde i kjøleskapet og rotet litt rundt, og der dukket det jammen opp gresskar jeg hadde glemt jeg hadde. Salat har jeg i søkk og snøre på terrassen, så da var dagens meny bestemt.

HER finner du oppskriften på kjøttbollene.

Til en person brukte jeg: De var rikelig mor til meg, så de er nok minst 1.5 porsjon.

1 godt stykke med gresskar

2 sneier sellerirot

2 buketter med blomkål

1 klatt smør

Salt

Pepper

Rens og del grønnsakene, og kok de møre. Hell av vannet og ha i smøret og bruk stavmikser å mos den glatt, har du ikke stavmikser bruker du potetmoser. Smak til med salt og pepper.

Dressing til salaten:

1 fedd hvitløk

1 dl olivenolje

ca. 1 ts soyasaus (glutenfri for min del)

Friske urter, jeg brukte oregano, rosmarin og salvie de har jeg på terrasse, men bruk det du har.

Skrell og bruk hvitløkpresse for å finmose hvitløken, ha den i oljen, sammen med soyasaus og urter, og bland det godt sammen.

Salaten:

Lollorosso

Hjertesalat

Granateple

1/2 avokado

Jeg vasket og grovdelte salaten, renset og hadde i granateple, og delte avokadoen. Når jeg serverte maten hadde jeg på dressing.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kjøttboller #kjøttbolleravlam #rotmos #rotmosmedgresskar #Middag #middagstips #Morsmiddag #Hjemmelaget  #Glutenfritt #matfrabunnen #melkefritt #Sunt #godt

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjøttboller av lam med rotmos av gresskar, selleri og blomkål

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *