Ovnsbakt torsk med tomater, squash og oliven

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, I ovnen

God torsk er festmat synes jeg, og når det nesten lager seg selv er retten helt perfekt.

Til to personer:

Ca. 300 g skinn og ben fri torskefilet.

Løk av en eller annet slag, jeg brukte en halv bunt vårløk, men her må man gjerne bruke purreløk, rødløk eller vanlig løk i.

Ca. 150 g Cherry tomater

1/2 squash

Olivenolje

2-4 limebåter alt etter hvor syrlig man ønsker å ha den.

Salt

Pepper

Fersk oregano eller de urtene man har(oregano passet perfekt til)

Oliven Alt etter hvor godt man liker det, kan sløyfes. Jeg er veldig glad i oliven så jeg brukte rundt 20 stykker.

Sett ovnen på 180- 200 grader så den er varm når formen er ferdig. Rens og del løken, squashs og tomatene og ha de i en ildfast form. Ha store biter av fisk i formen, ha på olje, salt,  pepper urter/oregano og lime. Ha formen midt i ovnen, og steik til fisken er ferdig og tomatene væsker. Når formen er ferdig har man på oliven om man ønsker å bruke det.

Jeg hadde igjen rotmos av gresskar, blomkål og sellerirot   HER, så da bare varmet jeg den for å få spist den opp, og det smakte nydelig sammen. Men du har til det du liker.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Torsk #fisk #sjømat #rotmos #torskiform #torskiovnen #rotmosmedgresskar #Middag #middagstips #Morsmiddag #Hjemmelaget  #Glutenfritt #matfrabunnen #melkefritt #Sunt #godt

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *