Indisk lammegryte, Rogan Josh

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter

I dag kom en venninne på besøk, og da må man jo ha noe godt å spise, og jeg har en del fantastisk lammekjøtt i fryseren, og det vet jeg min venninne også liker. Denne retten skal  bare koke i rundt 15 minutter, men jeg bestemte meg for at den skulle få stå å putre i mange timer, og da sammen med beina som var på kjøttet, da blir det ekstra god smak. ÅÅÅÅÅÅ du hendelse så godt dette ble, har du anledning å la den koke inn over tid, så anbefaler jeg virkelig det. Man kan lage denne retten med lammesteik, lammeskav eller lammekjøttdeig.

Til 2 personer

Ca. 400 g lammekjøtt av lammesteik, lammeskav eller lammekjøttdeig (jeg brukte lår, siden jeg ville langtidskoke gryten)

1 løk

Olje til steiking

1 boks knuste tomater, ønsker man å langtidskoke retten så tar man en halv boks med vann i tomatboken og har i gryten, uten blir det for tørt.

1 ss tomatpuré

1 -2 ts med rød curry paste. Det forskjellige typene har forskjellig styrke, så smak deg frem

1 ts sukker

Salt

Pepper

Del kjøttet og rens løken og del den i skiver. Surr alt i en panne og ha på knuste tomater, tomatpuré og Curry(vist man vil langtidskoke gryten, har man på vann også.) Vil du ha den fort ferdig så lar man det koke til kjøttet er mørt, og smaker til med salt og pepper, og eventuelt mer curry. Vil du gjøre som meg, så koker den i rundt fire timer til det er kokt inn.

Server med kokt ris og gjerne nanbrød, og naturell yoghurt med mango chutny

Nanbrød som jeg laget glutenfrii og melkefri, får jeg komme tilbake til, det ble gode, men hevet ikke som det skulle.

Siden jeg forsøker å ikke spise melkeprodukter har jeg laget hjemmelaget kokosyoghurt, som jeg hadde mango chutny i, og blandet sammen og hadde til. Risen kokte jeg etter anvisning på pakken.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

4 kommentarer

4 thoughts on “Indisk lammegryte, Rogan Josh

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *