Krydderblanding Garam Masala

Categories krydder og sånt

Garam   masala kan kjøpes ferdig på større butikker og i innvandrerbutikker, men som vanlig laget jeg det for jeg orket ikke løpe rundt for å finne det. 

Denne blandingen er en lang liste krydder, men alt får man på butikken, jeg ser at det er litt variasjon på hvilke krydder man har i.

Her er de krydderne jeg hadde på kjøkkenbenken min (som er nokså stor og omfattende del av kjøkkenbenken min he he).

2 ss spisskummen 

2 ss koriander

2 ss kardemomme

2 ss kanel¨

2 ss gurkemeie

1 ss chilipulver

1/2 ss nelik (malt)

1/2 ss muskat 

Man kan bruke hele krydder (feks kanelstang) om man har kaffekvern å kverne krydderet i. 

Bland alt godt sammen og ha det på et tett glass, husk å merke hva som er på glasset.


Jeg tar limband på lokket før jeg skriver med sprittusj, da kan jeg bare ta bort limbandet når skålen er tom.
 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Krydderblanding Garam Masala

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *