Last Updated:

Honningsteikte kyllingklubber med digg salat og chili og hvitløksdressing

Categories Kyllingretter, Salater

Fredag og helg, og jeg hadde lyst på noe lett og smakfullt. Det var i all beskjedenhet utrolig godt

 

 

 

Til 4 personer trenger du:

Rundt 1 kg kyllingklubber eller vinger (Her må man trekke fra eller legge til alt etter som hvor små spist eller er har mer appetitt

Olje

Honning

Salt

Pepper

Ta gjerne ut kyllingklubbene så de blir tint, ha en ildfast form eller et dypt steikebrett og ha litt olje i bunnen. Legg klubbene i formen, og sprøyt litt honning på hver kyllingklubbe, ha på salt og pepper.

Salat hadde jeg:

Ønsker du å bruke andre grønnsaker eller kutte ut noen er det null stress. 

Gulrot

Squash

isbergsalat

Granatepler

Avokado

Mais

Paprika

Gulroten skrelte jeg og brukte en stor “blyantspisser” som er ment til grønnsaker.  Har du ikke det, så kan du bruke potetskreller eller en ostehøvel å høvle litt tynne skiver av guleroten. Squashen vasket jeg og gjorde det samme med, og begge deler la jeg i så kaldt vann som man kan få, og satte de i kjøleskapet, da får man nydelig tynne og sprø grønnsaker. Orker man ikke det, så kan man raspe de. Resten av grønnsakene renset å delte jeg og la i hauer på fatet.

 

  Sriracha og hvitløksdressing

1 pakke majones Vil du lage majonesen selv finner du den HER

Sriracha saus etter ønske å behov, jeg liker den sterk så jeg hadde rikelig i

2- så mange du vil med hvitløk

Saften av en 1/2 lime

Ha majonesen i en skål, del og finhakk hvitløken oh ha i så mye Sriracha saus til du synes den smelle nok, ha i  saften av lime og bland godt samen.

Del gjerne innlegget så flere får gleden av oppskriften   😍

2 kommentarer

2 thoughts on “Honningsteikte kyllingklubber med digg salat og chili og hvitløksdressing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *