Grillede koteletter og gresskar, med quinoa salat med grønnkål og granateple

Categories Alle oppskrifter, Grill mat, Kjøttretter, Salater

Min nabo Ingrid kom på middag i dag, og det er jo veldig koselig å ha noen å spise middag sammen med. Jeg kjøpte quinoa i går og var fast bestemt på å ha det til middag til et eller annet. Jeg fikk en oppskrift av min venninne Laila, og den tok jeg utgangspunkt i, men  som alltid føller ikke jeg oppskriften, men nesten da. Jeg har smakt quinoa, men det er lenge siden, og jeg kan ikke huske å ha laget det før selv, så det var spennene. Guinoa er vist en urt, og den kan erstatte blant annet ris, den er glutenfri og full av vitaminer og mineraler.

V

 

Kotelettene la jeg i marinade i dag tidlig, og jeg hadde i:

Ca. 1 ss flytende honning

2 ss soyasaus (glutenfri til meg)

2 knuste fedd hvitløk

Spisskumen

Jeg hadde alt i en pose og hadde kotelettene i, og der lå de til jeg grillet de. De lå på grillen i rundt 25- 35 minutter et sted.

Gresskaret skar jeg i skiver og tok av skallet, hadde folie på grillen med litt olje, og grillet de.

Quinoa salat

Til 2 personer

1 1/2 dl quinoa

salt

3 dl vann

1/2 pakke grønnkål

Saften av 1 lime

1/2 ts salt

Ca. 1/2 granateple

Ønsker du fetaost eller noe annet i kan du gjerne ha det i.

Skyll quinoa og ha den i en panne med vann og salt å kok den opp, skru ned temperaturen. Kok til vannet er damet bort, rør i av og til så den ikke brenner i bunnen, den bruker rundt 12- 15 minutter, er det for lite vann så fyll på om den ikke er ferdig.

Mens quinoa koker, tar man grønnkålen og snitter den i små biter, og ha på salt og lime og elter den i noen minutter, da blir grønnkålen bedre å spise. Rens granateple, og ha de i quinoa og grønnkål å bland godt sammen.

Nyt!

Deilig frokost med hjemmelaget glutenfritt knekkebrød som er lavkarbo (uten mel bare med frø, vann, fiberhusk) Oppskriften på knekkebrødene finner du HER

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#quinoa #quinoasalat #Billig #enkelt #godt #glutenfritrt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Morsmiddag #middagstips #hvaskalvihatilmiddag #hverdagsmat

 

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Grillede koteletter og gresskar, med quinoa salat med grønnkål og granateple

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *