Last Updated:

Fiskesuppe med sei og rekekraft

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, På sparebluss, Supper

Nå hadde jeg virkelig lyst på noe fisk til middag, og fiskesuppe er både enkelt, billig og så god middag! I dag trengte jeg ikke ta noe dypdykk en gang i fryseren, for jeg viste akkurat hva jeg skulle ha, og hvor det lå. Når jeg har reker, så koker jeg kraft av rekeskallet, det blir verdens beste kraft, og så enkelt å lage. Så i stede for å kaste skallet, så kan man først få all den gode smaken ut av det. Kraft er både sunt og uten tilsetningsstoffer, og nærmest gratis.

Er du på sparebluss på økonomien, da kan du se under kategorien “På sparebluss” her på bloggen. Ellers er det mange av  rettene laget på budsjett.

Fiskesuppe til 2 personer.

Ca 200-250 g sei eller den fisken du har o0g liker. Jeg brukte seiblokk.

1 liten løk eller 1/2 stor

1 gulrot

1 bit paprika

Smør/melkefritt margarin

Ca. 1/2 purreløk eller vårløk

3 dl kraft av rekeskall eller man kan bruke fiskebuljong og vann ( det kan være gluten i noen typer buljong, og du som meg ikke tåler gluten)

1 dl fløte/melk/laktosefri eller som jeg brukte plantebasert fløte

Salt

Pepper

1 ss maizena

Rens og del løk, gulrot og paprika og ha det i en panne med smør, og surr på middels varme. Så har man i kraften, salt og pepper og lar det koke sammen. I mellomtiden så renser man og vasker godt purreløken, før man skjærer den i nokså tynne biter. Ha fløte/melk i en skål og bland ut med maizena, hell det i suppen, og kok opp under omrøring. Når suppen har kokt, deler man fisken i stykker og lar den trekke med  sammen med purreløken. Smak til med salt og pepper.

Server gjerne med et godt brød.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

8 kommentarer

8 thoughts on “Fiskesuppe med sei og rekekraft

    1. Da kan du glede deg. Den er full av smak, og så enkel å lage. Tok du skjermbilde av regnekraften også? Den er viktig. Gleder meg å høre hva du synes🙂

          1. Min datter har allerede bedt seg på middag med denne fiskesuppa om et par uker! 🙂 Nå har jeg dessuten tenkt å lage en kyllingsuppe jeg fant på bloggen din også….. 🙂 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *