Skreisesongen er godt i gang, og jeg hadde bestemt meg for at det måtte jeg bare ha til middag. Det er jo så fantastisk godt, men det ble en liten bismak når jeg så at 104 kr for 360 g, og hadde jeg valgt filet hadde den blitt over 500 kr kg. Etter min mening så fremmer dette ikke akkurat å kutte rødt kjøtt og spise mer fisk. Så dette vet jeg rett og slett ikke om jeg kan kjøpe flere ganger.

Beregn 250- 300 g fisk pr person

Ha 1/2 dl salt pr liter vann

Kok opp vannet, ha i saltet og rør det ut. Legg fisken i vannet, og la vannet komme helt opp under kokepunktet. La fisken ligge i vannet uten å koke i rundt 5-7 minutter, er man usikker jkan man stikke en kniv inn mot beinet, løsner fisken fra beinet så er den ferdig.

Jeg har alltid kokte poteter, gulrot og smeltet smør(melkefri margarin om man ikke tåler melkeprodukter) til.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

2 kommentarer

2 thoughts on “Skrei

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *